Medierea Este O Soluție Avantajoasă Pentru Încetarea Conflictelor

-medierea este-

Orice persoană poate să rezolve prin bună înțelegere orice fel de conflict, folosind serviciile unui mediator, pentru că va obține o soluție avantajoasă pentru ambele părți, mai rapidă și cu costuri mai mici.

Medierea este o modalitate de solutionare a conflictelor pe cale amiabila, cu ajutorul unei terte pesoane specializate in calitate de mediator, in conditii de neutralitate,impartialitate, confidentialitate si avand liberul consimtamant al partilor(art.1, Legea 192/2006).

Elementul central al medierii este conceptul de „consimțământ informat”.

Atâta timp cât participanții înțeleg natura unei proceduri de mediere avizata și consimt efectiv să participe la acesta, practic orice proces de mediere este posibil și adecvat.

-medierea este-

Calitățile cheie ale procedurii de mediere

Medierea este:

Voluntara

Puteți renunta oricând, din orice motiv, sau fără niciun motiv.

Colaborativa

Intrucât niciun participant la mediere nu poate impune nimănui, părțile aflate în conflict sunt motivate să lucreze împreună pentru a rezolva problemele și a ajunge la cea mai bună înțelegere.

Controlată

Fiecare participant are o putere completă de luare a deciziilor și un veto asupra fiecărei prevederi a oricărui acord mediat. Nimic nu vă poate fi impus.

Confidențiala

Susţinerile făcute pe parcursul medierii de către părţile aflate în conflict, de persoanele care insotesc partile, precum şi de către mediator au caracter confidenţial faţă de terţi.

Nu pot fi folosite ca probe în cadrul unei proceduri judiciare sau arbitrale, cu excepţia cazului în care părţile convin altfel ori legea prevede contrariul.

Mediatorul va atrage atenţia persoanelor care participă la mediere asupra obligaţiei de păstrare a confidenţialităţii şi le va putea solicita semnarea unui acord de confidenţialitate.

Informat

Procesul de mediere oferă o oportunitate completă de a obține și încorpora informații și sfaturi legale și de altă natură.

Se pot păstra experți individuali sau reciproc acceptabili.

Sfaturile experților nu sunt niciodată determinante în mediere. Participanții își păstrează întotdeauna puterea decizională.

Imparțial, neutru, echilibrat și sigur

Mediatorul are o responsabilitate egală și echilibrată pentru a ajuta fiecare parte in procedura de mediere și nu poate favoriza interesele niciuneia dintre parti.

Mediatorul nu trebuie să influenteze obtinerea unui rezultat particular în mediere.

Mediatorul dvs. este obligat din punct de vedere etic să recunoască daca are orice fel de interes cu privire la problemelor în discuție.

Rolul mediatorului este de a se asigura că părțile ajung la acorduri în mod voluntar și informat, și nu ca urmare a constrângerii sau intimidării.

Responsabilitate și satisfacție personală

Pe baza faptului că a participat activ la rezolvarea voluntară a problemelor, satisfacția participanților și probabilitatea de a duce la indeplinire obligatiile asumate prin acordul de mediere sunt crescute în comparație cu instanta de judecata unde partilor aflate in conflict le este impusa o solutie.

Medierea ajuta partile sa gaseasca o solutie win-win(ambele parti castiga).

Verifica, aici, daca un mediator este autorizat si are dreptul de a exercita profesia.

Citeste si:

Procedura de mediere

8 Tipuri de Litigii care se pot Media

Drepturile si obligatiile partilor in procedura de mediere