Medierea bancara este unul dintre domeniile in care, cu ajutorul unei persoane impartiale si neutre-mediatorul, partile aflate intr-un conflict pot ajunge la o intelegere.
Iata, pe scurt, 7 Pasi Simpli care pot fi parcursi in medierea bancara:
Pasul 1:
Contactati mediatorul la numarul de telefon:0722.988.113 si programati o intalnire.
Pasul 2 :
La ora si data fixate, va prezentati la Biroul mediatorului. Veti avea asupra Dvs. actul de identitate si contractul incheiat cu banca, pentru o mai buna intelegere a situatiei in care va aflati.
Pasul 3 :
In cadrul acestei intalniri vom discuta despre problema pe care o aveti. Vom stabili daca aceasta situatie poate face obiectul procedurii de mediere.
Pasul 4 :
In cazul in care ajungem la concluzia ca medierea este potrivita problemei cu care va confruntati, veti completa o cererea prin care solicitati invitarea Bancii la medierea bancara.
Dupa incheierea contractului de pregatire a medierii si a achitarii onorariului aferent acestuia, Mediatorul va transmite Bancii o invitatie la mediere.
Data si ora intalnirii vor fi stabilite in functie de agenda fiecarei parti.
Observatie: Puteti invita Banca la mediere in cazul in care va confruntati cu dificultati financiare si doriti o reesalonare a creditului sau orice alt tip de intelegere.
Poate fi obiect al medierii si situatia in care in contractul de credit incheiat exista clauze abuzive de tipul: comision de administrare, acordare, rambursare, stabilire dobanda, recalculare dobanda, etc.
Pasul 5 :
In ziua si la ora stabilite, va veti putea intalni cu reprezentantul Bancii pentru ca Mediatorul sa faca informarea cu privire la avantajele medierii.
Exista trei posibilitati:
a) Atunci cand reprezentantul Bancii nu se prezinta, Mediatorul va va elibera un proces verbal. Cu ajutorul acestuia puteti sa depuneti o cerere de chemare in judecata a Bancii, avand in vedere ca, desi ati vrut, medierea bancara nu a putut avea loc ;
b) Reprezentantul Bancii se prezinta dar nu accepta medierea bancara. Veti primi, gratuit, un Certificat de informare cu privire la avantajele mediererii care, de asemenea, poate sta la baza unei cereri de chemare in judecata;
c) Banca, prin reprezentantul sau, accepta medierea bancara. Se va incheia un proces verbal in acest sens, prin care se va stabili data sedintei de mediere, onorariul mediatorului si modalitatea in care va fi suportat de fiecare parte.
Pasul 6 :
La data stabilita pentru sedinta de mediere, partile vor semna un contract de mediere. Dupa ce vor achita onorariul cuvenit mediatorului, vor demara negocierea asistata de mediator.
Observatii: Avand in vedere ca am o experienta anterioara destul de lunga in domeniul bancar, sunt familiarizata cu terminologia bancara.
Mediatorul nu va ofera consiliere juridica. Nu va da solutii dar va asista in gasirea unei solutii care sa va multumeasca pe fiecare in parte.
In cadrul sedintelor de mediere puteti fi insotit de avocat sau alt sustinator.
Numarul sedintelor de mediere este conditionat de eforturile depuse de fiecare parte pentru a gasi solutia cea mai buna.
Pasul 7 :
Medierea se poate incheia cu o intelegere totala sau partiala.
Medierea este voluntara, in sensul ca va puteti retrage oricand, fara a pierde dreptul de a chema Banca in judecata.
Intelegerea incheiata de parti se numeste Acord de mediere si are valoare de inscris sub semnatura privata.
Fiecare contract este deosebit si problemele fiecaruia dintre Dvs. sunt diferite.
Astept sa ne intalnim pentru a putea discuta mai pe larg despre medierea bancara.
Daca sunteti interesati de al subiect in afara de medierea bancara, puteti afla informatii aici.
Verifica daca un mediator e autorizat si poate exercita profesia aici.
Constantina Puicu
Mediator