Mediator online-Birou de mediator Puicu Constantina-oferă servicii de mediere în orice fel de dispută permisă de Legea 192/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Ce este medierea?
Medierea este o modalitate de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei persoane specializate în calitate de mediator, care asigură neutralitate, imparțialitate și confidențialitate, având liberul consimțământ al parților (art.1, Legea 192/2006). Află mai multe aici.
De ce mediator online?
Pe lângă cele 10 avantaje pentru care ai accepta medierea, despre care am scris aici, adaug şi:
- dacă eşti din Bucureşti, câştigi timpul petrecut în trafic şi costurile transportului pâna la sediul Biroului,
- dacă nu eşti din Bucureşti şi nu ai găsit un mediator disponibil în zona unde locuieşti şi vrei sa beneficiezi de avantajele medierii, îţi este uşor să apelezi la mediator online,
- poate locuieşti în afara ţării şi ai un conflict cu cineva din Romania şi ţi-ar fi mai uşor să participi la procedura de mediere de la distanţă, în timp ce celălalt s-ar afla în biroul mediatorului,
- ai nevoie doar de un telefon şi o conexiune la internet.
Ce litigii se pot media la mediator online?
Aceleaşi litigii ca şi în cazul în care v-aţi prezenta la sediul nostru.
Puteţi consulta lista aici.
Cum pot procedez pentru a decide dacă doresc demararea procedurii medierii online?
1.Contactaţi mediatorul telefonic-0722.988.113 sau prin e-mail-constantinapuicu@yahoo.com, pentru a programa o întâlnire la distanţă în vederea informării cu privire la avantajele medierii.
Această discuţie va dura 30 de min şi este gratuită.
Ce urmează?
1. Acceptarea cererii solicitantului de către Mediator. Solicitantul pune la dispoziţia Mediatorului datele de contact ale părţii care urmează a fi invitată la mediere şi precizează obiectul conflictului.
În cazul în care doriţi ca mediatorul să trimită o invitaţie la mediere părţii cu care sunteţi în conflict, veţi semna un contract de pregătire a medierii prin e-mail şi veţi achita onorariul mediatorului în contul care va fi menţionat în factură.
2.Invitarea celeilalte părţi la mediere în baza datelor primite
3.Partea invitată se poate prezenta la sediul Biroului sau poate solicita informarea cu privire la avantajele medierii prin corespondenţă electronică(e-mail) ;
4. Atunci când părţile acceptă medierea, se stabileşte o dată pentru semnarea contractului de mediere prin corespondenţă electronică(e-mail).
După achitarea onorariului, conform convenţiei părţilor, urmează si prima şedinţă de mediere care va putea fi video sau audio, în şedinţă comună sau separată ;
5.Procedura de mediere se închide, după caz:
a)prin încheierea unei înţelegeri între părţi în urma soluţionării conflictului;
b)prin constatarea de către mediator a eşuării medierii;
b)prin constatarea de către mediator a eşuării medierii;
Legea 192/2006-Art. 58 – (1) Când părţile aflate în conflict au ajuns la o înţelegere, se poate redacta un acord scris, care va cuprinde toate clauzele consimţite de acestea şi care are valoarea unui înscris sub semnătură privată.
De regulă, acordul este redactat de către mediator, cu excepţia situaţiilor în care părţile şi mediatorul convin altfel.
(2) Acordul părţilor nu trebuie să cuprindă prevederi contrare legii şi ordinii publice.
În condiţiile în care legea impune îndeplinirea unor condiţii de fond şi formă, legalitatea acordului de mediere poate fi verificată şi atestată fie de avocaţii părţilor sau de către un notar public, în situaţia în care acestea au fost asistate pe parcursul procedurii de mediere, fie de un alt avocat sau notar public ales de mediator cu acordul părţilor.
(2-1) Acordul de mediere verificat şi atestat de către avocaţii părţilor, de către notarul public sau de către un avocat sau notar public ales de mediator cu acordul părţilor este titlu executoriu.
(2-2) În situaţia menţionată la alin. (2-1) sunt aplicabile şi prevederile art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 193/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Părţile sau partea interesată se pot înfăţişa la instanţa judecătorească pentru a cere, îndeplinind procedurile legale, să se dea o hotărâre care să consfinţească înţelegerea lor.
Competenţa aparţine fie judecătoriei în a cărei circumscripţie îşi are domiciliul sau reşedinţa ori, după caz, sediul oricare dintre părţi, fie judecătoriei în a cărei circumscripţie se află locul unde a fost încheiat acordul de mediere.
Hotărârea prin care instanţa încuviinţează înţelegerea părţilor se dă în camera de consiliu şi constituie titlu executoriu în condiţiile legii.
Cât durează medierea?
In funcţie de tipul şi complexitatea litigiului medierea poate dura de la o şedintă (a fost cazul unui divort rapid), până la 2-4 sedinte.
Durata medierii este influenţată, în primul rând, de disponibilitatea părţilor de a găsi soluţia conflictului lor.
Profesia de mediator presupune facilitarea găsirii unei soluţii de tipul win-win(ambele părţi câştigă).
Medierea nu va dura cât un proces în instanţă(o privire pe portal instante, în care veţi urmări, de exemplu, termenele unui divort la judecatorie,vă va lămuri).
Cum ştiu dacă un mediator este autorizat şi are dreptul să exercite profesia?
Verifică, aici.
Acum ai toate motivele pentru a apela la mediator online şi a pune capăt conflictelor din viaţa ta!
Mediator
Constantina Puicu
Citeste si:
Program Vizitare Minor-Amiabil sau lăsați instanța să decidă?
Ancheta Psihosociala-Custodia copilului
Ascultarea Copilului-Divorț cu Copii
7 comentarii